28. septembril andis Tallinna Kammerorkester Mustpeade majas arhitektuurist inspireeritud kontserdi. Esitamisele tuli kaasaegse klassikalise muusika tipphelilooja Sofia Gubaidulina „Fachwerk” ning Soome helilooja ja dirigendi Esa-Pekka Saloneni „Stockholm Diary“. Kontserdil soleeris arvukalt konkursse võitnud Eesti-Serbia akordionivirtuoos Momir Novakovic.
„„Fachwerkis“ ristuvad struktuurimustrid ning sügavam, religioosne tuum. Ja kuigi „Stockholmi päevikutel” on kindlasti ka oma lugu rääkida, saame me seeläbi osa Frank Gehry mõttemaailmast, mis on olnud aluseks mitmete nüüdisaja märgiliste hoonete loomisel,“ rääkis kontserdi dirigent Kaspar Mänd.
Gubaidulina, kes alates 1990ndatest resideerub Saksamaal ja kuulub maailma enimesitatavate kaasaegsete heliloojate hulka, on oma tippteose „Fachwerki“ kohta kirjutanud: „Ma kujutasin endale ette, et ka muusikas saab väljendada seda, mis iseloomustab fachwerk-stiili, s.t komponeerida nii, et ühe pilli konstruktsioon on tehtud nähtavaks ja see on muudetud millekski esteetiliseks.“ Selleks pilliks valis Gubaidulina nuppudega akordioni, mida olenevalt keelest nimetatakse ka bajaaniks ja millel on võimalik klaviatuuriga meloodia funktsioonilt üle minna akordifunktsioonile.
Saloneni „Stockholm Diary“ põhineb suuresti materjalil, mida ta kasutas ka oma suurejoonelises orkestriteoses „Wing on Wing” (2004), mis on kirjutatud Walt Disney kontserdimaja avamise puhul Los Angeleses ning on inspireeritud arhitekt Frank Gehry loomingust ja filosoofiast.
Nende kahe Eestis harva esitatava teose vahel kõlas kontserdil Tallinna Kammerorkestri esituses romantiline Janáčeki Süit keelpillidele.